dinsdag 15 juni 2010

Thee-explosiedoosje en bijbehorend kaartje

Binnenkort is de eigenaresse van het kinderdagverblijf waar Aiden naar toe gaat jarig en wordt ze 50. Alle kindertjes gaan een A4-tje knutselen en er worden 50 cadeautjes aangeboden. Nu vind ik het altijd lastig een cadeautje te kopen voor iemand die je niet zo goed kent, dus ben ik zelf wat in elkaar gaan knutselen. Ik heb een thee-explosiedoosje gemaakt a.d.h.v. een beschrijving van Kitty.


Met de Silhouette heb ik de bloemen, takjes en libelle gesneden. De bovenste laag vleugeltjes van de libelle heb ik bewerkt met 3d-parelmoerverf. Het idee met de takjes en de libelle heb ik overigens gezien op Carla haar website Scrappedlives.
Het doosje is gemaakt met het mooie papier van SEI Julliette.

Omdat ik dit papier zo mooi vind heb ik er niet al te veel embellishments op aangebracht.
In het doosje heb ik in de zijflapjes theezakjes zitten. Deze zijn vastgemaakt met een randje gemaakt met een borderpons (is niet op goed op de foto te zien) en verder heb ik er een handje vol celebrations in gedaan.

Als laatste nog een foto van de zijkant:


Bij het doosje heb ik ook nog een bijpassend klein kaartje gemaakt, waar ik binnenin de naam van onze dochter en een felicitatie heb geschreven. De bloem en het vogeltje zijn weer gesneden met de Silhouette. De bloem is een snijpatroon van Carla (ScrappedLives) en kun je hier vinden. De cirkeltekst is een eigen gemaakte digitale stempel die ik m.b.v. mijn nestabilities heb uitgesneden.


Gebruikte materialen: Cardstock: Wit, bruin, groen en paars, Design papier: SEI Julliette, knoop: button Ups, Parelmoer 3d-verf, Creatables LR0122, Nellies Frames: MFD 005, Crysantheum snijpatroon: Scrappedlives, Vogel snijpatroon: SCALe-files

5 opmerkingen:

  1. Hallo Jolanda, leuk dat je mijn blog bezocht. Je vroeg je af hoe ik aan de twee kleuren op de mal kwam. Ik heb de EmboZZ mal eerst met inkt ingewreven en toen met aquarelpapier door de Cuttlebug gehaald.
    Wat maak je mooie dingen, dit doosje is erg leuk geworden.
    Ik ga je volgen, groetjes hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kwam bij toeval op je Blog terecht, leuk zijn die doosjes hé, leuk om te maken maar nog leuker om te ontvangen, je hebt het echt schitterend gemaakt. Ik heb nog even verder op je Blop gekeken je maakt allemaal prachtige dingen.

    gr.Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk doosje geworden zeg. Zal ze blij mee zijn. Vind de kaart ook fantastisch.
    Groetjes Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat een leuke doos. Daar zal de ontvangster blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. superleuk!!!!
    heb toevallig vandaag ook een patroontje gevonden voor zo'n doosje en ga het zeer zeker ook eens proberen!!
    heel mooi, daar zal de juf blij van worden!!!

    BeantwoordenVerwijderen